Workshop: Brug data til at optimere fødevareproduktionen

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion Matematisk modellering Computerberegning
På en eksklusiv workshop i DTU Fødevareinstituttet får 20 deltagere fra fødevarevirksomheder den 21. november mulighed for at finde ud af, hvordan data kan optimere produktionsprocesserne. Vil du med, så vær obs på, at tilmelding sker efter først til mølle-princippet.

På en eksklusiv eftermiddagsworkshop den 21. november 2022 får maks. 20 deltagere fra fødevareproduktionsvirksomheder mulighed for at lære om og arbejde med, hvordan data kan optimere fødevareproduktionen.

Den nuværende energikrise gør det særligt relevant at fokusere på bedre udnyttelse af ressourcer, mindre spild og optimal udnyttelse af råvarer. Sammen med bedre kvalitet vil forbedret brug af data kunne optimere produktionsprocesserne.

I løbet af workshoppen vil præsentationer fra DTU Fødevareinstituttets forskere og diskussioner mellem forskere og virksomhedsdeltagerne kredse om den nyeste teknologi og viden til at forudsige og kontrollere fødevareproduktionen - og hvordan datamodellering kan bidrage hertil.

Det er gratis at deltage i workshoppen, som er støttet af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen og Food & Bio Cluster Denmark.

Workshoppen vil blive afholdt på engelsk.

Mandag den 21. november 2022 kl. 13.00-16.30

DTU Fødevareinstituttet
Kemitorvet
Bygning 202, mødelokale 8003
2800 Kgs. Lyngby

Bemærk, at Anker Engelunds Vej er afspærret pga. letbanearbejdet. Se kort over nye adgangsforhold og busstoppesteder ved Lyngby Campus (pdf).

Velkomst og gennemgang af workshop v/konsulent Henning Høgh Jensen

Keynote speak v/lektor Aberham Feyissa

Eksempel på, hvordan maskinlæring og sensordata kan anvendes til at skabe forbedringer i fødevareproduktion og fødevarekvaliteten v/postdoc Sebahattin Serhat Turgut

Opbygning af pilotfaciliteter til test og demonstration v/adjunkt Federico Casanova, postdoc Lucas Sales Queiroz og ingeniør Peter R. Stubbe

Lad faktiske data møde modeller og undersøge deres potentiale. Alle deltagere diskuterer udfordringer og løsninger i forhold til egne cases.

Der vil blive serveret kaffe/the og kage under workshoppen.

Workshoppen foregår på engelsk.

Tilmelding
Det er gratis at deltage i workshoppen, som har en deltagerbegrænsning på maks. 20 deltagere fra fødevarevirksomheder. Tilmelding sker efter først til mølle-princippet og er nødvendig senest den 17. november. De der ikke måtte være blandt de 20 først tilmeldte deltagere kan komme på venteliste i tilfælde af afbud dagene før workshoppen.

Tilmeld dig online og bemærk, at du i tilmeldingsformularen bliver bedt at udfylde information om din erfaring med datamodellering.