Photo: Colourbox.com

Seminar om værktøj til beregning af næringsstoffer i mejeriprodukter

Ernæring og kostvaner Fødevarer, fisk og landbrug Matematisk modellering

DTU Fødevareinstituttet inviterer til seminar om et nyt videnskabeligt baseret værktøj til beregning af indholdet af næringsstoffer i mælk og andre mejeriprodukter. Værktøjet er udviklet med henblik på at danne data til næringsdeklarationer og fødevaretabeller. Hvordan er værktøjet udviklet, og hvilke analysedata bygger værktøjet på? Kom og hør mere på et seminar i DTU Fødevareinstituttet den 20. november 2013.

DTU Fødevareinstituttet har i samarbejde med DTU Compute udviklet et nyt videnskabeligt baseret værktøj til beregning af indhold af næringsstoffer i forskellige typer mejeriprodukter. Oplægsholderne fra DTU Fødevareinstituttet og DTU Compute vil på seminaret give et indblik i, hvordan værktøjet er udviklet, og hvilke analysedata værktøjet bygger på.

Seminaret henvender sig især til ansatte, der arbejder inden for mejeribranchen og forskning, eller som har interesse for DTU Fødevareinstituttets arbejde med at udarbejde tabeller over fødevarers næringsværdier i Fødevaredatabanken.

Seminaret præsenterer resultaterne af et 2-årigt projekt, der er delvist finansieret af Mejeribrugets Forskningsfond.

Download program og invitation

Onsdag den 20. november 2013, klokken 13.00-15.00

DTU Fødevareinstituttet
Mørkhøj Bygade 19
Bygning C, Mødelokale C-102 ved kantinen
2860 Søborg

Ved ankomst til seminaret skal deltagerne henvende sig i receptionen.

Tilmelding

Alle er velkomne. Tilmelding til Annelise Christensen på e-mail akch@food.dtu.dk senest den 15. november 2013.