Ph.d.-forsvar om husdyr som kilde til salmonella hos mennesker

Fødevaresikkerhed Bioteknologi og biokemi Husdyrsygdomme
DTU Fødevareinstituttet inviterer til Leonardo Victor de Knegts ph.d.-forsvar om andelen af salmonellainfektioner hos mennesker i EU, der stammer fra husdyr. Forsvaret foregår den 22. april 2013 kl. 13.00.

Leonardo Victor de Knegt fra DTU Fødevareinstituttet har i sit ph.d.-projekt undersøgt, hvor stor en del af salmonellaforekomst hos mennesker i EU, der kan tilskrives de fire husdyrarter svin, slagtekyllinger, kalkuner og konsumægsproducerende høner. Han har også evalueret de anvendte metoder med henblik på at kortlægge kilder til salmonellainfektioner i lande med begrænsede data.

Se invitationen (pdf) til Leonardo Victor de Knegts ph.d.-forsvar af afhandlingen: A multi-country approach for attributing human salmonellosis to animal reservoirs: Global perspectives and application of surveillance data from the European Union.

Mandag den 22. april 2013, kl. 13:00

DTU Fødevareinstituttet