Photo: Colourbox.dk

Sommerskole og aftenkursus på DTU for spirende entreprenører

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion Fødevareteknologi

Få indsigt i, hvordan man udvikler en forretningsplan for et innovativt fødevareprodukt eller en ny teknologi, når DTU igen underviser i entreprenørskab indenfor fødevarer. Undervisningen bliver både afholdt som sommerskole og som aftenundervisning i efterårssemestret 2020.

DTU kurset ”Entrepreneurship in Food and Bio Engineering” giver studerende indsigt i, hvordan man udvikler en forretningsplan for et innovativt fødevareprodukt eller en ny teknologi. Underviserne introducerer også de studerende for en række business cases fra fødevareindustrien, ligesom de studerende får en indføring i, hvordan man skaber en forretningsplan for vækst i en virksomhed.

Erfarne folk lærer fra sig

Repræsentanter fra en række forskellige fødevarevirksomheder – lige fra multinationale selskaber til start ups og investorer – kommer og holder mange af forelæsningerne, som derved bliver krydret med historier fra ’det virkelige liv’.

Den undervisningsform giver også kursisterne rig mulighed for at møde nogle, der selv har erfaringer med at løbe en virksomhed i gang, og som dermed kan inspirere og informere om processen med at starte egen virksomhed. Det kan samtidig være personer fra virksomheder og organisationer, kursisterne måske vil komme til at arbejde for i fremtiden.

Hør i denne korte video en kursist og en repræsentant fra en start-up fortælle om den værdifulde viden og de indsigter, som deltagelse i kurset har givet dem.

Tilbydes som sommerskole og aftenundervisning

Studerende har to muligheder for at gennemføre kurset i år: Enten som tre ugers sommerskole med start den 10. august 2020 eller som aftenskoleundervisning i efterårssemestret med start den 1. september 2020. Sommerskolen bliver muligvis holdt som online kursus grundet corona-situationen.

DTU Fødevareinstituttet har i mange år kørt sommerkurset med stor succes. Ved at tilbyde efterårskurset uden for normal arbejdstid, håber instituttet at kunne gøre det attraktivt også for de, som allerede er ansat i en virksomhed, men som ønsker en bedre forståelse af, hvad det kræver at bringe et nyt produkt på markedet.

Studerende fra andre universiteter kan også have lettere ved at følge kurset, når det ligger om aftenen, hvor det ikke karambolerer med deres andre forelæsninger.

Tilmelding, tid og ECTS

Find mere information om sommerskolen og om aftenundervisningen på DTU’s website.

Undervisningen foregår på engelsk. Ved gennemførelse opnår deltagende studerende 5 ECTS.

Tilmelding til kurset foregår via DTU’s website. Klik på det relevante link for at komme videre til tilmeldingsformularen: