Photo: Mikkel Adsbøl

Konference sætter fokus på fødevaresikkerhed fra jord til bord

Fødevaresikkerhed Fødevarer, fisk og landbrug

Altinget inviterer til konference om fødevaresikkerhed fra jord til bord den 10. november 2014. DTU Fødevareinstituttet bidrager med oplæg om den videnskabsbaserede tilgang til fødevaresikkerhed.

Den 6. november 2014 sætter Altinget fokus på de fødevaresikkerhedsmæssige udfordringer Danmark står overfor på en konference, som foregår i Vartovs store sal fra kl. 9.00 – 15.30. På dagen vil eksperter se på, hvor der skal gribes ind, hvis Danmark fortsat skal have ry for at have en høj – hvis ikke den højeste – fødevaresikkerhed.

DTU Fødevareinstituttet bidrager med oplæg fra seniorrådgiver Jens Kirk Andersen om udviklingen af en risikobaseret håndtering af fjerkræ, der giver myndighederne mulighed for at afvise partier med størst risiko for campylobacter. Oplægget vil også afdække andre eksempler på den videnskabsbaserede tilgang til fødevaresikkerhed.

Se program på Altingets website.

Mandag den 10. november 2014, kl. 9.00–15.30.

Vartovs foredragssal, 1. sal i gården
Farvergade 27
København K

Tilmelding

Tilmelding skal ske via Altingets website. Tilmeldingsfristen er den 3. november 2014.