Photo: National Food Institute, Technical University of Denmark

Se program til DANMAP seminar om antibiotikaforbrug og –resistens

Fødevarer og fiskeri Fødevaresikkerhed

Kom til seminar om antibiotikaforbrug og –resistens i Danmark, som DTU Fødevareinstituttet, Statens Serum Institut og DTU Veterinærinstituttet holder den 15. november 2016 i anledning af den internationale antibiotikauge. Oplægsholderne vil fremlægge de seneste resultater fra den danske overvågning af forbruget i dyr og mennesker samt forekomsten af resistente bakterier i dyr, fødevarer og mennesker (DANMAP). En ny national antibiotikakampagne vil også blive introduceret. Årets DANMAP-rapport er den tyvende, siden overvågningsprogrammet blev lanceret.

I uge 46 løber den internationale antibiotikauge af stablen for at øge kendskabet til de risici, der er forbundet med uhensigtsmæssig og unødig brug af antibiotika. I den forbindelse inviterer parterne bag det danske overvågningsprogram DANMAP til et seminar om antibiotikaforbrug og – resistens i Danmark, hvor også en ny national antibiotikakampagne bliver præsenteret.

Download programmet til seminaret (pdf).

Årets DANMAP-rapport er den 20. årsrapport, der er udgivet siden overvågningsprogrammet blev startet i 1995. I den anledning vil oplægsholdere både skitsere de vigtigste milepæle i DANMAP’s historie og give et indblik i, hvordan nye teknologier har potentialet for at revolutionere den måde, vi diagnosticerer og overvåger resistens i fremtiden.

Efter seminaret er deltagerne inviteret til at fejre DANMAP jubilæet ved en lille reception.

Tirsdag den 15. november 2016 kl. 13.00–16.00

DTU Veterinærinstituttet
Auditoriet
Bülowsvej 27
1870 Frederiksberg C

Tilmelding

Det er gratis at deltage i seminaret. På grund af begrænset deltagerantal er tilmelding dog nødvendig.  Der er nu lukket for tilmelding til seminaret.