Photo: National Food Institute, Technical University of Denmark

Seminar om fødevareoverførte sygdomme i Danmark

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed

Kom til seminar om fødevareoverførte sygdomme den 7. oktober 2019, hvor DTU Fødevareinstituttet offentliggør den årlige rapport om forekomsten af zoonoser - sygdomme, der kan smitte fra dyr og fødevarer til mennesker.

Hvert år får danskere sygdomme, der overføres med de fødevarer, vi spiser. På et seminar den 7. oktober vil oplægsholdere præsentere highlights fra den årlige rapport om sygdomsfremkaldende mikroorganismer i fødevarer, dyr og mennesker i Danmark.

Seminaret er arrangeret af DTU Fødevareinstituttet og indgår i rækken af åbne institutseminarer, som DTU Fødevareinstituttet løbende holder om instituttets forskning, forskningsbaserede rådgivning og aktuelle emner.

Programmet indeholder oplæg om:

Zoonosesituationen i Danmark
Fødevareoverførte udbrud
Salmonella smittekilderegnskabet
STEC i Danmark
Patogener i importerede skaldyr og fisk
Vektorbårne zoonoser

Specialkonsulent Birgitte Helwigh fra DTU Fødevareinstituttet byder velkommen til og afslutter seminaret. Der vil være en pause med let servering kl. ca. 14:00

Mandag den 7. oktober 2019 kl. 13:00-15:30.

DTU
Anker Engelundsvej 1
Bygning 101 A
møderum S09
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding

Det er gratis at deltage i seminaret. På grund af begrænset deltagerantal er tilmelding dog nødvendig på DTU Fødevareinstituttets website.