Vegansk mousse / Foto: DTU Fødevareinstituttet

Fra idé til produkt – lav dine egne fødevarer

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion Fødevareteknologi

Har du en idé til en innovativ fødevare, du vil prøve at gøre markedsklar? Det får du mulighed for på Ecotrophelia-kurset, som løber af stablen om aftenen i forårssemestret på DTU.

En vegansk dessertmousse baseret på kogevandet fra kikærter. Is lavet af tang, bær og frugter, der vokser i Skandinavien. En gør-det-selv blanding af plantebaserede ingredienser, som kan forvandle vandet fra en dåse kikærter til en skærefast vegansk ost.

Det er bare tre af de prisvindende idéer, som studerende i løbet af de seneste år har videreudviklet på Ecotrophelia Blue Dot-kurset på DTU. Kursusdeltagerne får i løbet af semesteret mulighed for at arbejde med et selvvalgt projekt fra idéudvikling over produktion til markedsføring.

Deltagerne dyster hvert år med deres idéer mod hinanden i den danske Ecotrophelia konkurrence. Vinderholdet opnår – ud over æren og en pokal – en betalt tur til den europæiske konkurrence, hvor de kan konkurrere om mere hæder, nogle præmiepenge og international eksponering.

Første gang om aftenen

Som noget nyt bliver kurset tilbudt som aftenunderundervisning i foråret 2020. Det skal gøre det lettere for studerende fra andre universiteter at følge kurset, uanset hvornår deres øvrige forelæsninger ligger. Kurset er også relevant for og målrettet personer, som allerede er ansat i en virksomhed.

Tilmelding, tid og ECTS

Find mere information om kurset på DTU’s website.

Tilmelding til kurset foregår via DTU’s website. Klik på det relevante link for at komme videre til tilmeldingsformularen:

Undervisningen foregår i Bygning 202 på engelsk og løber over 13 uger på tirsdage fra kl. 18-22 med start den 3. februar 2020. Ved gennemførelse opnår deltagende studerende 5 ECTS.