Find vej

Danmarks Tekniske Universitet, DTU, er repræsenteret i hele Danmark via sine institutter og forskningscentre.

Hovedadressen for DTU ligger i Lyngby 10 kilometer fra København. Det er her den primære undervisning af de studerende foregår, og det er også her administrationen af DTU holder til.

DTU's campusser

Øvrige lokaliteter

Udover de to store campusområder i Lyngby og Ballerup, har DTU forskningsaktiviteter mange forskellige steder i Danmark.

DTU har tre centre til test af vindmøller beliggende på DTU Risø Campus i Roskilde, Testcenter Høvsøre i Lemvig og Testcenter Østerild tæt på Thisted.

I Hirtshals forsker DTU inden for akvakultur og fiskeriteknologi og er hjemmehavn for DTU's forskningsskib Dana.

Den lille ø Mors i Limfjorden er hjemsted for DTU's forskningsaktivitet er i kystnære områder.

I Silkeborg finder du forskningsaktiviteter inden for ferskvandsfiskeri, økologi og populationsgenetik.