Photo: DTU Fødevareinstituttet

Konference sætter spotlight på vitaminer

Fødevarer, fisk og landbrug Ernæring og kostvaner Sundhedsfremmende stoffer

Deltag i den fjerde internationale vitamin konference og få den nyeste viden om B12-vitamin, bedste praksis for analyse af vitaminindhold, fødevarers indhold af vitaminer og konsekvenserne af utilstrækkeligt indtag af vitaminer fra oplægsholdere fra blandt andet Danmark, USA, Australien, Indien, Irland og Storbritanien. Konferencen foregår den 25.-27. maj 2016 i København og er arrangeret af DTU Fødevareinstituttet i samarbejde med Aarhus Universitet og Københavns Universitet.

Der findes 13 kendte vitaminer, der alle er essentielle for, at menneskers kost bliver vurderet som sund. En international konference i København sætter i maj 2016 fokus på den nyeste forskning indenfor disse 13 vitaminer.

Danske og internationale eksperter vil blandt andet holde oplæg om betydningen for små børns udvikling af at få tilstrækkeligt med vitaminer, brug af biomarkører til at afsløre mangeltilstande, og udfordringerne ved at analysere fødevarers indhold af vitaminer og optimalt indtag gennem fødevarer.

Konferencen er relevant for personer fra undervisnings- og forskningsinstitutioner, myndigheder, ernærings- og sundhedsfaglige personer, virksomheder og journalister, der arbejder indenfor området. Udover at blive udstyret med den nyeste viden vil deltagerne få mulighed for at netværke og udveksle erfaringer.

Se programmet og find mere information om konferencen på konferencewebsitet.

Konferencen er arrangeret af DTU Fødevareinstituttet i samarbejde med Aarhus Universitet og Københavns Universitet.

Tid

Onsdag den 25. maj til fredag den 27. maj 2016. Tirsdag den 24. maj vil der være en velkomstreception om aftenen for tilmeldte til konferencen.

Ingeniørforeningen, IDA
Kalvebod Brygge 33
1780 København V

Registrering

Tilmelding foregår via konferencewebsitet

Pris

Earlybird prisen ved tilmelding før den 23. februar 2016 er 570 euro (4.250 kroner). Efter den dato er prisen 770 euro (5.750 kroner). Det er også muligt at deltage i en reception den 25. maj og i en konferencemiddag den 26. maj. Der er ekstra betaling for begge arrangementer.

For spørgsmål om tilmelding kontakt Jørgen Boesen.

For spørgsmål om program og sponsorater kontakt seniorforsker Jette Jakobsen, tlf. 35 88 74 15.