Photo: Colourbox.dk

Samlet info om temaer på food.dtu.dk

Fødevaresikkerhed

Antibiotikaresistens, ernæring og kostvaner, kemikaliepåvirkninger, risikovurdering samt sygdomsfremkaldende mikroorganismer. Det er overskrifterne for fem nye temasites, som samler information om udvalgte aktiviteter og forskningsresultater på DTU Fødevareinstituttets website. Med tiden vil flere temasites blive føjet til.

DTU Fødevareinstituttet forsker i og formidler bæredygtige og værdiskabende løsninger inden for fødevarer og sundhed til gavn for samfund og erhverv. Arbejdet foregår tværfagligt i 12 forskningsgrupper og en afdeling, som er præsenteret på DTU Fødevareinstituttets website under Forskning.

For at samle viden om instituttets aktiviteter og forskningsresultater på en måde, der dækker temaer af bred almen interesse, er en række temasites etableret. Det gælder i første omgang fem temasites om henholdsvis antibiotikaresistens, ernæring og kostvaner, kemikaliepåvirkninger, risikovurdering samt sygdomsfremkaldende mikroorganismer. Med tiden vil flere temasites blive føjet til.

En del af informationen har tidligere været tilgængelig på DTU Fødevareinstituttets website, og kan nu genfindes på temasitet.

Gå på opdagelse i DTU Fødevareinstituttets nye temasites.

Giv meget gerne feedback om temaer, som du også gerne så foldet ud på www.food.dtu.dk. Send feedback ved at udfylde denne formular.