DK: Fiskeolieemulsion. Foto: DTU Fødevareinstituttet | UK: Fish oil emulsion. Photo: National Food Institute.

Online prisoverrækkelse for forskning i fedtstoffers harskning

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevarekvalitet Fødevareteknologi
Vær med, når professor Charlotte Jacobsen den 4. marts fortæller om og modtager en pris for sin forskning i måder at forhindre, at fedtstoffer i fødevarer og forbrugerprodukter harskner.

Professor Charlotte Jacobsen fra DTU Fødevareinstituttet er modtager af dette års Stephen S. Chang Award som anderkendelse for sin omfattende forskning i måder at forhindre harskning af fedtstoffer i en række fødevarer og forbrugerprodukter. Prisoverrækkelsen finder sted online og er åben for alle.

I forbindelse med prismodtagelsen vil Charlotte Jacobsen holde et foredrag, som bl.a. har fokus på, hvordan brug af antioxidanter kan bremse harskningsprocessen – særligt når antioxidanterne befinder sig på grænsefladen mellem olie og vand, hvor processen starter.

Find information om prisoverrækkelsen samt link til begivenheden på LinkedIn: Stabilization of omega-3 rich raw materials & foods. Tilmelding er ikke nødvendig.

Prisen har American Oil Chemists’ Society uddelt årligt siden 1993 til et medlem, som har bidraget væsentligt til forskning i lipider – i daglig tale kaldet fedtstoffer.