Bælgfrugter. Foto: Colourbox.dk

Bliv master i bæredygtig og sikker fødevareproduktion

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed Fødevareproduktion Klimatilpasning

Tilmeld dig og kom på det første hold af Københavns Universitet og DTU’s fælles masteruddannelse i bæredygtig og sikker fødevareproduktion.

De sidste forberedelser er i fuld gang på Københavns Universitet og DTU, hvor undervisere gør klar til at byde velkommen til det første hold, der ønsker at få titlen Master i bæredygtig og sikker fødevareproduktion. Den ny masteruddannelse sættes i gang med de første to kurser i februar 2022.

Se mere om, hvad uddannelsen byder på og hvordan du kan få gavn af den:

Studerende på det toårige, forskningsbaserede efteruddannelsesprogram vil komme til at arbejde med forskellige aspekter af bæredygtighed og fødevaresikkerhed i hele produktionskæden. Undervisningen er tilrettelagt, så de studerende kan relatere den nye viden til deres daglige arbejde.

Underviserne forventer, at uddannelsen vil tiltrække studerende i og udenfor Danmark. De studerende får dermed mulighed for at udvide deres professionelle netværk internationalt. Uddannelsen består af seks obligatoriske kurser og et afsluttende projekt. Det er også muligt at tilmelde sig enkeltfag.

Undervisningen foregår online, men årlige konferencer vil foregå i Danmark, hvor de studerende mødes med hinanden og uddannelsens undervisere. Undervisningssproget er engelsk. Potentielle studerende bør vurdere, om deres engelskkundskaber rækker til at kunne gennemføre uddannelsen.

Du kan søge om optagelse via DTU Fødevareinstituttets website.

Hvis du ønsker en samtale for f.eks. at afklare, hvorvidt uddannelsen er noget for dig, kan du skrive til food@food.dtu.dk, hvorefter du vil blive kontaktet.

Du kan også downloade en brochure om uddannelsen.

For mere information om bl.a. uddannelsens opbygning og undervisningsform se DTU Fødevareinstituttets website: Master of Sustainable and Safe Food Production.