DK: Lucernemark. Foto: Colourbox.dk | UK: Alfalfa field. Photo: Colourbox.dk

Deltag i Uni Food Day om udvikling af sunde fødevarer

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion

Deltag i årets Uni Food Day den 9. november, hvor forskere og forretningsfolk går sammen for at finde måder at udvikle sunde, sikre og bæredygtige fødevarer.

Vi bliver stadig flere folk på kloden og mange forbrugere har fået nye spisevaner. Det udfordrer fødevareproducenter på både typen af produkter, de sælger og måden, varerne fremstilles på.

På årets digitale Uni Food Day konference vil forskere fra DTU, Aarhus Universitet og Københavns Universitet gå i dialog med repræsentanter for fødevarevirksomheder, der søger sparring i arbejdet med at udvikle sundere og mere indbydende fødevarer.

Fra DTU Fødevareinstituttet deltager seniorforsker Claus Heiner Bang-Bertelsen, seniorforsker Grethe Hyldig og seniorrådgiver Sisse Fagt. De skal komme med idéer til, hvordan mad til ældre kan formuleres, så de kan spise sig sundere, hvordan dåsemakrel kan gøres mere attraktiv i forbrugernes øjne, og hvordan ’convenience food’ kan få et ernæringsmæssigt løft.

Arrangementet er på engelsk.

Tid og tilmelding

Du kan deltage gratis i arrangementet, som løber af stablen den 9. november fra kl. 12-15.30. Tilmelding er nødvendig senest den 8. november via Food & Bio Cluster Denmarks website. Her kan du også læse mere om programmet og paneldeltagerne.

Det er tredje år, at universiteterne sammen med Food & Bio Cluster Denmark arrangerer Uni Food Day. Arrangementet har til formål at bringe universiteternes viden ind i fødevareproduktionen. Det gennemføres i regi af klyngebevillingen Innovationskraft i 2021, der med støtte fra Uddannelses- og Forskningsstyrelsen skal stimulere vækst i erhvervslivet gennem samarbejde med videninstitutioner.

Innovation Manager Heidi Høy Dyrholm, hhd@foodbiocluster.dk, tlf. 60 11 03 63