Photo: Colourbox.com

Informationsdag om hormonforstyrrende stoffer 2014

Sundhed og sygdomme

Center for Hormonforstyrrende Stoffer inviterer til informationsdag den 8. oktober 2014. DTU Fødevareinstituttet bidrager med oplæg om fremtidsudsigterne for hormonforstyrrende stoffer og om bisfenol A’s effekt på kønsudviklingen hos rotter.

Den 8. oktober sætter Center for Hormonforstyrrende Stoffer fokus på hormonforstyrrende stoffer på en informationsdag, som foregår på Rigshospitalet kl. 9.00-16.00. På dagen vil eksperter give en status over, hvad vi i dag ved om hormonforstyrrelser hos mennesker og i naturen, og fortælle om helt nye undersøgelser.

DTU Fødevareinstituttet bidrager med oplæg fra professor Ulla Hass om hormonforstyrrende stoffers status og fremtid og fra seniorforsker Sofie Christiansen om lavdosiseffekter af bisfenol A på den tidlige kønsudvikling hos rotter.

Se program på Center for Hormonforstyrrende Stoffers website.

Onsdag den 8. oktober 2013, kl. 9.00–16.00.

Rigshospitalet
Auditorium 1
Blegdamsvej 9
2100 København Ø

Tilmelding

Det er gratis at deltage i informationsmødet, men tilmelding er nødvendig via e-mail til infodag2014@cend.dk. Tilmeldingsfrist er den 3. oktober.