Photo: Mikkel Adsbøl

Kom til seminar om fødevareoverførte sygdomme i Danmark

Bakterier og mikroorganismer Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed

Kom til seminar om fødevareoverførte sygdomme den 30. juni 2021, hvor DTU Fødevareinstituttet offentliggør den årlige rapport om forekomsten af zoonoser – sygdomme, der kan smitte fra dyr og fødevarer til mennesker.

Hvert år får danskere sygdomme, der overføres med de fødevarer, vi spiser. På et seminar den 30. juni vil oplægsholdere præsentere highlights fra den årlige rapport om sygdomsfremkaldende mikroorganismer i fødevarer, dyr og mennesker i Danmark.

Seminaret er arrangeret af DTU Fødevareinstituttet og indgår i rækken af åbne institutseminarer, som DTU Fødevareinstituttet løbende holder om instituttets forskning, forskningsbaserede rådgivning og aktuelle emner.

Program
  • Velkommen v/ Akademisk medarbejder Channie Kahl Petersen, DTU Fødevareinstituttet
  • Zoonosesituationen i Danmark v/ Akademisk medarbejder Channie Kahl Petersen, DTU Fødevareinstituttet
  • Fødevareoverførte udbrud v/ Epidemiolog Luise Müller, Statens Serum Institut
  • Burden of foodborne diseases in Denmark v/ Seniorforsker Sara Pires, DTU Fødevareinstituttet
  • Vektorbårne zoonoser v/ Seniorforsker Rene Bødker, Københavns Universitet
  • Kort pause
  • Fødevareoverførte bakterielle infektioner i en tid med covid-19 restriktioner v/ Afsnitsleder Mia Torpdahl, Statens Serum Institut
  • SARS-CoV-2 i farmede danske mink v/ Akademisk medarbejder Helle Daugaard Larsen, Statens Serum Institut, og Seniorrådgiver Anette Boklund, Københavns Universitet.
  • Afslutning

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

Onsdag den 30. juni 2021 kl. 13-15.30.

DTU Lyngby Campus
Anker Engelunds vej 1
Bygning 101A, 1. sal, Mødelokale 1
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding

Hvis du ønsker at deltage i seminaret på DTU, skal du følge linket her.  Med de udmeldte coronarestriktioner vil det kun være muligt for de første 50 tilmeldte personer at få bekræftet en plads på seminaret efter først-til-mølle princippet.

Derefter vil interesserede personer blive sat på en venteliste og vil få tilbudt en plads i den rækkefølge, de står på listen, hvis det viser sig muligt at have flere deltagere til stede på DTU til seminaret.

Seminaret vil også være tilgængeligt på zoom. Følg linket her for at tilmelde dig som online deltager.