Photo: National Food Institute, Technical University of Denmark

Invitation til international workshop om fluorerede stoffer

Fødevaresikkerhed Sundhed og sygdomme Fødevarer, fisk og landbrug

DTU Fødevareinstituttet inviterer som medarrangør til international workshop om fluorholdige forbindelser i materialer, mennesker og miljø: PFAS/Nordfluor Workshoppen, som foregår den 27.-29. oktober 2013 i Helsingør. Deadline for at indsende mundtlige præsentationer er den 31. juli 2013.

Fluor findes i mange almindelige forbrugerprodukter på forskellig form. Nogle fluorerede stoffer kan være problematiske for miljøet og sundheden som for eksempel de såkaldte perfluorerede stoffer.

Den 27.-29. oktober 2013 er DTU Fødevareinstituttet medarrangør af den 5. internationale workshop om fluorholdige forbindelser: Fluorinated Compounds in Materials, Humans and the Environment - Current Knowledge and Scientific Gaps, PFAS/Nordfluor Workshoppen.
Fokus på workshoppen vil være status på den nuværende viden inden for analyse, eksponering, transport, toksicitet og regulering, og hvor der mangler videnskabelig viden.

Workshoppen henvender sig især til fagpersoner indenfor analyser, fysisk kemi og eksponering for fluorerede stoffer, spredning i miljø og mennesker og toksiske effekter af stofferne samt lovgivning indenfor miljø og fødevaresundhed.

Søndag den 27. til tirsdag den 29. oktober 2013.

LO Konventum
Gl. Hellebækvej 70
3000 Helsingør

Indkaldelse af foredrag og posters

Deadline for at indsende abstracts til foredrag er den 31. juli og for posters den 30. september. Se retningslinjer for at udarbejde abstracts på konferencens website.

Tilmelding

Prisen for at deltage i workshoppen er 100-400 euro, hvor der er rabat for udvalgte grupper. Tilmeldingen foregår online på www.nordfluor-workshop-2013.dk. Tilmeldingsfristen er den 31. august 2013.

Se hele invitationen (på engelsk) (pdf).

Find mere information om workshoppen på www.nordfluor-workshop-2013.dk.