Photo: Colourbox.com

Invitation til seminar om hygiejnisk design

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevarekvalitet Fødevareproduktion Fødevaresikkerhed
Kom til seminar på DTU Center for Hygiejnisk Design og hør om nødvendigheden af hygiejnisk design. Afdelingschef Henning Høgh Jensen fra DTU Fødevareinstituttet holder oplæg om, hvad hygiejnisk design er, og hvorfor det er væsentligt for både udstyrsproducenter og fødevareproducenter. Seminaret foregår den 3. april på DTU Lyngby Campus.

Hygiejnisk design har vist sig som et meget nyttigt værktøj til løsning og optimering af problemer og udfordringer, der findes i fødevareindustrien, som er relateret til hygiejne, fødevaresikkerhed og proceseffektivitet. Hør om nødvendigheden af hygiejniske design og oplev det nye DTU Center for Hygiejnisk Design.

Industrien kan spare mange penge og ærgrelser ved at tænke hygiejnisk design ind i proceslinjer og fødevareteknologi, uanset om der skal købes nyt eller repareres på eksisterende udstyr.

Deltag i eftermiddagsseminaret og hør om, hvordan hygiejnisk design forbedrer fødevaresikkerheden, energiudnyttelsen og procesudstyrets potentiale. Industrien fortæller om deres erfaringer med hygiejnisk design, mens metoder til at teste for rengørlighed bliver præsenteret sammen med de nye testfaciliteter på DTU Center for Hygiejnisk Design.

Seminaret er et inSPIRe-arrangement og bliver holdt i samarbejde mellem inSPIRe, DTU Fødevareinstituttet, IPU, TI-DMRI og Alfa Laval.

Se invitation og program (pdf).

Torsdag den 3. april 2014, kl. 13-15.45

DTU Fødevareinstituttet
Søltofts Plads
Bygning 221, 2. sal
Mødelokale 237
2800 Lyngby

Tilmelding senest den 31. marts 2014.