Photo: National Food Institute, Technical University of Denmark

Invitation til temadag om prædiktiv mikrobiologi

Fødevarekvalitet Fødevaresikkerhed Fødevareteknologi Bakterier og mikroorganismer Fødevarer, fisk og landbrug

Kom til temadag på DTU Fødevareinstituttet og hør om prædiktiv mikrobiologi og få konkrete eksempler på, hvordan den kan anvendes til produktudvikling og ved dokumentation af fødevaresikkerhed og holdbarhed. Temadagen foregår den 27. februar på DTU Lyngby Campus.

DTU Fødevareinstituttet inviterer til en temadag, som giver konkrete eksempler på, hvordan prædiktiv mikrobiologi kan anvendes til produktudvikling og ved dokumentation af fødevaresikkerhed og holdbarhed.

Eftermiddagen indeholder en softwaresession, hvor deltagere kan afprøve flere forskellige prædiktive modeller og softwareprogrammer. Yderligere vil nogle af de virksomheder, der anvender prædiktiv mikrobiologi, fortælle om deres erfaringer og præsentere fødevarer, hvor prædiktive modeller har været anvendt ved produktudvikling eller risikovurdering.

Temadagen er relateret til projekter støttet af GUDP under NaturErhvervstyrelsen - bl.a. ”Software med prædiktive modeller til fødevare-produktudvikling, risikovurdering og egenkontrol” og ”Udvikling af seafood-produkter med forbedret sundhedsværdi, spisekvalitet og fødevaresikkerhed”.

Se invitation og program (pdf).

Torsdag den 27. februar 2014, kl. 10.00–16.30

DTU Mødecenter, mødelokale 1, 1. sal
Anker Engelunds Vej 1
Bygning 101
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding online inden den 19. februar 2014 er nødvendig

Pris for deltagelse i temadagen er DKK 1.500 inkl. forplejning og kursusmateriale. Det maksimale deltagerantal er 100 personer.