Invitation til konference om virus i vand

Fødevaresikkerhed Bioteknologi og biokemi Fødevarer, fisk og landbrug Vandforsyning Sundhed og sygdomme

Partnerne bag et EU-projekt om virus i vand inviterer til en afsluttende konference den 19.-20. marts 2013, hvor resultaterne fra projektet vil blive præsenteret. DTU Fødevareinstituttet er partner i projektet og bidrager på konferencen med et oplæg om muslinger som indikator for virus-niveauer i norsk og svensk flodvand.

Den 19.-20. marts inviterer partnerne bag et treårigt EU-projekt, ”Virus i vatten, Skandinavisk kunskapsbank” (VISK), til en afsluttende konference, hvor resultaterne fra projektet vil blive præsenteret. Projektet har i tre år undersøgt betydningen af forskellige elementer i vandforsyningen for sygdom forårsaget af virus i vand, og opsamlet resultaterne i en risikoanalyse. Analysen skal danne grundlaget for en vurdering af klimapåvirkningerne fra en øget risiko for sygdom i befolkningen som følge af vandbårne virus.

DTU Fødevareinstituttet er partner i projektet og bidrager på konferencen med et oplæg fra ph.d.-studerende Anna Charlotte Schultz om muslinger som indikator for virusforurening af norsk og svensk flodvand, der bliver benyttet som indtag til drikkevandsanlæg.

Se programmet på VISK-projektets website

Den 19.-20. marts 2013

Radisson Blu Scandinavia Hotel
Holbergsgt. 30
Norge

Tilmelding er nødvendig på www.norskvann.no/kompetanse/arrangementer

Deltagelse begge dage med middag inkluderet den 19. marts koster NOK 2.200. Deltagelse en enkelt dag uden middag koster NOK 1.000. Overnatning betales af den enkelte og deltagergebyret dækker udelukkende de faktiske omkostninger. Tilmeldingsfrist er mandag 18. februar for at benytte reserverede rum på konferencehotellet. Endelig tilmeldingsfrist er den 28. februar 2013.

Find mere information på www.visk.nu/slutkonferens