Nyt mindset fra master i fødevarekvalitet og -sikkerhed

Fødevarekvalitet Fødevaresikkerhed Fødevarer, fisk og landbrug

Det var en drøm, der gik i opfyldelse, da kvalitetschef Flemming Davidsen hos System Frugt tog masteruddannelsen i Fødevarekvalitet- og sikkerhed. Uddannelsen udbydes i et samarbejde mellem KU og DTU, og undervisere fra bl.a. DTU Fødevareinstituttet klæder de masterstuderende på med den seneste viden til håndtering af fødevarers kvalitet og sikkerhed.

Fødevarekvalitet og -sikkerhed er mere aktuelt end nogen sinde, og Danmark er på mange måder et foregangsland. Derfor er det relevant for medarbejdere i både små specialvirksomheder, store fødevarekoncerner og offentlige myndigheder at blive rustet til at møde udfordringerne i fødevaresektoren.

For kvalitetschef Flemming Davidsen hos System Frugt i Tilst ved Aarhus var det en drøm, der gik i opfyldelse, da han i sin tid begyndte på masteruddannelsen. Uddannelsen har givet ham et nyt mindset i forhold til at kunne forklare årsagssammenhænge og løse problemstillinger.

Masteruddannelsen i Fødevarevarekvalitet og -sikkerhed udbydes i et samarbejde mellem DTU og Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet, KU.

Læs hele artiklen om kvalitetschef Flemming Davidsens erfaringer med masteruddannelsen i Fødevarekvalitet og -sikkerhed: Uddannelsen gav mig et nyt mindset