Ph.d.-forsvar om metoder til helhedssyn på fødevarer

Sundhedsfremmende stoffer Fødevaresikkerhed Fødevarer, fisk og landbrug
DTU Fødevareinstituttet inviterer til Firew Lemma Berjias ph.d.-forsvar om videreudvikling af eksisterende metoder til at vurdere gavnlige og skadelige effekter af fødevarer samt sygdomsbyrdeestimeringer. Forsvaret foregår den 21. marts 2014 kl. 13.00.

Firew Lemma Berjia fra DTU Fødevareinstituttet har i sit ph.d.-projekt videreudviklet eksisterende metoder til at vurdere gavnlige og skadelige effekter af fødevarer samt sygdomsbyrde estimeringer.

Projektet består af tre emner. Det første emne undersøger de gavnlige og skadelige effekter, der er forbundet med indtaget af koldrøget laks. Det andet emne er metodeudvikling indenfor helhedsvurdering af fødevarekomponenter ved at bruge D-vitamin som et eksempel. Det tredje emne undersøger sygdomsbyrden for forskellige måder at tilberede rødt kød på.

Se invitationen til Firew Lemma Berjias ph.d.-forsvar af afhandlingen: Method development in risk-benefit assessment and burden of disease estimation of food.

Fredag den 21. marts 2014, kl. 13.00

DTU Fødevareinstituttet