Photo: Colourbox.com

Seminar om produktion af fremtidens fødevarer

Fermentering Fødevarekvalitet Fødevaresikkerhed Fødevareteknologi Innovation og produktudvikling Fødevarer, fisk og landbrug

DTU Fødevareinstituttet inviterer til seminar om produktion af fremtidens fødevarer med fokus på, hvordan hygiejnisk design, sensorisk kvalitet, nye ingredienser og fermentering kan bidrage til at skabe sikre og gode fødevarer på en effektiv måde. Seminaret finder sted på DTU i Lyngby den 8. oktober 2014.Seminaret er desværre aflyst.

Den danske fødevaresektor oplever i disse år en stærk vækst. Udviklingen rummer masser af muligheder for at fremstille nye fødevarer på nye måder, og udfordringen er at udnytte mulighederne og ressourcerne samtidig med, at kravene til kvalitet og holdbarhed øges.

DTU Fødevareinstituttet understøtter denne udvikling, og fire af instituttets innovationsenheder vil på et seminar om produktion af fremtidens fødevarer demonstrere, hvordan forskning, undervisning og samarbejde med industrien skaber sikre og gode fødevarer på en effektiv måde – med særlig fokus på hygiejnisk design, sensorisk kvalitet, nye ingredienser og fermentering.

Se invitation og program til seminaret.

Den 8. oktober kl. 13-16

DTU Lyngby Campus
Søltofts Plads
Bygning 221
Mødelokale 237, 2. sal
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding

Seminaret er især relevant for ansatte i fødevareindustrien, som på forskellig vis arbejder med at producere fødevarer eller udvikler og producerer udstyr og ingredienser til fremstilling af fødevarer.

Det er gratis at deltage i seminaret. På grund af begrænset deltagerantal er tilmelding nødvendig på DTU Fødevareinstituttets website senest torsdag den 2. oktober 2014.