Startup fødevarevirksomheder: Deltag i Future Food Fair

Fødevaresikkerhed Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion Innovation og produktudvikling
Har du en startup fødevarevirksomhed? Så har du mulighed for at deltage med en stand på DTU Fødevareinstituttets konference; Fremtidens sunde, sikre og bæredygtige fødevarer den 13. oktober 2022. Her kan du møde forskere, studerende og fødevareindustriens brancheorganisationer.

Forbruget af fødevarer står for ca. en fjerdedel af det samlede klimaaftryk pr. person. Samtidig vokser verdens befolkning, og det betyder, at vi skal producere 70% flere fødevarer i 2050, end vi gør i dag.

Fødevareindustrien bliver derfor nødt til at udvikle nye og bedre fødevarer, udnytte sidestrømme og restprodukter i fødevareproduktion og -forarbejdning bedre samt tage nye produktionsmetoder i brug, som udleder mindre CO2.

Det vil DTU Fødevareinstituttet stille skarpt på den 13. oktober 2022 på konferencen: Fremtidens sunde, sikre og bæredygtige fødevarer.

Som startup fødevarevirksomhed er du inviteret til at deltage med en stand og være med til matchmaking med forskere, studerende og flere af fødevareindustriens brancheorganisationer på et Future Food Fair.

Det er gratis at deltage i konferencen, som er støttet af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen og Food & Bio Cluster Denmark.

Læs mere om konferencen
Se hele programmet her (pdf)

Tid
Torsdag den 13. oktober kl. 9-16. Registrering og kaffe fra kl. 8.30, og kaffe og stande er åbne til kl. 16.30

Kl. 8.30-12:
Oticonsalen
Anker Engelunds Vej 1
2800 Kgs. Lyngby
Kl. 12-16.30:
Biosfæren, stuen i bygning 202
Kemitorvet
2800 Kgs. Lyngby

Bemærk, at Anker Engelunds Vej er afspærret pga. letbanearbejdet
Se kort over nye adgangsforhold og busstoppesteder ved Lyngby Campus (pdf)

Tilmelding

Det er gratis at deltage i konferencen. På grund af begrænset deltagerantal og forplejning er tilmelding nødvendig senest den 7. oktober 2022. Tilmelding kan ske via dette link.

Fødevarestartups kan deltage med en stand ved at skrive til food@food.dtu.dk senest 7. oktober. Herefter vil en medarbejder fra DTU Fødevareinstituttet tage kontakt om muligheder og det praktiske.

food@food.dtu.dk for spørgsmål om konferencen