Photo: Mikkel Adsbøl

Reservér dagen: Seminar om fødevareoverførte sygdomme i Danmark

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed

Kom til seminar om fødevareoverførte sygdomme den 2. september 2020, hvor DTU Fødevareinstituttet offentliggør den årlige rapport om forekomsten af zoonoser – sygdomme, der kan smitte fra dyr og fødevarer til mennesker.

Hvert år får danskere sygdomme, der overføres med de fødevarer, vi spiser. På et seminar den 2. september vil oplægsholdere præsentere highlights fra den årlige rapport om sygdomsfremkaldende mikroorganismer i fødevarer, dyr og mennesker i Danmark.

Seminaret er arrangeret af DTU Fødevareinstituttet og indgår i rækken af åbne institutseminarer, som DTU Fødevareinstituttet løbende holder om instituttets forskning, forskningsbaserede rådgivning og aktuelle emner.

Programmet vil traditionen tro indeholde et oplæg om zoonosesituationen i Danmark samt oplæg, der relaterer sig til nogle af de emner, som behandles i årets rapport om forekomsten af zoonoser. Det endelige program ligger klar i starten af august.

Onsdag den 2. september 2020 kl. 13-15.30.

DTU Lyngby Campus
Anker Engelunds vej 1
Bygning 101A, 1. sal, Mødelokale 1
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding

Indtil videre har kun de første 50 tilmeldte personer fået en bekræftet plads på seminaret efter først-til-mølle princippet. Det er derfor på nuværende tidspunkt kun muligt at tilmelde sig ventelisten til seminaret via tilmeldingsformularen på DTU Fødevareinstituttets website.

Afhængigt af hvilke forholdsregler, der gælder i forhold til bl.a. afstandskrav på tidspunktet for seminarets afholdelse, vil folk få tilbudt en plads i den rækkefølge, de står på listen.
Det er gratis at deltage i seminaret.