Topmøde om de digitale teknologiers potentiale

Informationsteknologi Bioteknologi og biokemi Medicin og medicoteknik Fødevarer, fisk og landbrug
DTU's High Tech Summit 2018 bliver mødt med stor interesse fra erhvervslivet som allerede har købt eller reserveret 60 ud af 70 stande.

DTU fortsætter sidste års succes High Tech Summit - Nordens førende universitetsdrevne teknologitopmøde, som giver deltagerne en forskningsbaseret teknologisk indsigt. Topmødet får stor opbakning fra 25 partnere inden for offentlig og privat sektor, der står bag High Tech Summit og bliver mødt med en massiv interesse fra erhvervslivet, som har købt eller reserveret 60 ud af 70 stande på messen.

”Vi er meget glade for den store interesse, som viser, at High Tech Summit fungerer som et vigtigt netværkssted for forskere, iværksættere, investorer og virksomheder. Vi arbejder på højttryk med at forberede årets temaer inden for digitalisering, robotteknologi og kunstig intelligens, som er relevant for alle dele af dansk erhvervsliv og i år vil have et særligt fokus på sundhed, fødevarer og biotek,” siger Bjarke Bak Christensen, der er institutdirektør for DTU Bioengineering og projektdirektør for High Tech Summit 2018.

Årets fokus er valgt på baggrund af det store potentiale digitale teknologier rummer for hele sundheds- og fødevareområdet, hvor en væsentlig konkurrence parameter er evnen til at kunne håndtere og analysere de store datamængder, der i dag produceres i alle led af virksomhederne.

Deltagerne på High Tech Summit kan se frem til et bredt fagligt program med foredrag, debatter og workshops inden for temaer som 'industri 4.0 og automatisering', 'big data og kunstig intelligens', 'internet of things', samt 'smart foods og smart healthcare'.

High Tech Summit 2018 afholdes den 10.-11. oktober på DTU´s campus i Lyngby, hvor mere end 4000 besøgende, 700 virksomheder og 250 startups forventes at deltage.