EFSA logo

Deltag i EFSA's åbne møder

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed

Interesserede observatører kan i løbet af 2018 deltage i 12 åbne møder i Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSA.

Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSA, slår i 2018 dørene op til 10 panelmøder samt to møder i den videnskabelige komite, så interesserede observatører kan deltage. Observatørerne kan vælge at være fysisk tilstede ved møderne i Parma eller overvære dem via videolink.

EFSA har holdt åbne møder siden 2012 med det formål at skabe bedre forståelse for EFSA’s arbejde med at udarbejde risikovurderinger. Observatører har mulighed for at interagere med og stille spørgsmål til de videnskabelige eksperter.

Det første åbne møde i 2018 er i EFSA’s panel for plantesundhed. Det bliver holdt den 31. januar - 1. februar. Deadline for tilmelding som observatør i Parma er den 15. januar, og som online observatør er deadline den 23. januar. Tilmelding skal ske via EFSA's website.

Listen over panelmøder, og hvornår de finder sted, ligger på EFSA’s website. Her kan du også læse om, hvordan du tilmelder dig de åbne panelmøder og om retningslinjerne for deltagelse (pdf).

Vær opmærksom på, at spørgsmål indsendt sammen med tilmeldingen får førsteprioritet ved panelmøderne.

Læs om DTU Fødevareinstituttets arbejde med forskningsbaserede risikovurderinger på instituttets website.

Kontakt

Spørgsmål om tilmelding eller møderne kan sendes til publicmeetings@efsa.europa.eu.