EFSA logo

Er du EFSA’s nye fødevaresikkerhedsekspert?

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed

Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSA, søger eksperter til at indgå i ti paneler, som laver risikovurderinger til beskyttelse af forbrugere, dyr og planter. EFSA søger også nye medlemmer til sin Videnskabelige Komité. De valgte kandidater får et treårigt mandat fra juli 2018.

EFSA opfordrer eksperter fra Europas universiteter, forskningsinstitutioner og nationale fødevaresikkerhedsmyndigheder til at ansøge om at indgå i ti af EFSA’s videnskabelige paneler for at sikre, at rådgivningen er på et højt videnskabeligt niveau. De ti paneler arbejder med henholdsvis:

• Dyresundhed og velfærd
  • Mikrobiologiske forureninger
  • Kemiske forureninger
  • Foderstoffer
  • GMO
  • Ernæring
  • Plantesundhed
  • Pesticider
  • Tilsætningsstoffer og aromaer
  • Fødevareemballage, enzymer og tekniske hjælpestoffer

EFSA søger også nye medlemmer til sin Videnskabelige Komité, som arbejder med generelle spørgsmål som harmonisering af risikovurderingsmetoder og nye metoder.

Valgte kandidater vil få et treårigt mandat fra juli 2018.

Ansøgning

Egnede ansøgere kan arbejde inden for en række videnskabelige områder som f.eks. toksikologi, eksponering, kemi, ernæring eller fødevareteknologi. Det er væsentligt, at ansøgeren har professionel erfaring med risikovurdering og dokumenteret ekspertise indenfor mindst et af EFSA’s fagområder.

Ansøgningsfristen er den 8. september 2017.

Find mere information om ansøgningsprocedurer og udvælgelse på EFSA’s website