Luftfoto af DTU Fødevareinstituttets bygninger i Mørkhøj

”Rejsegilde” for ansatte og tidligere ansatte i Mørkhøj

Fødevarer, fisk og landbrug
DTU Fødevareinstituttet flytter fra Mørkhøj til DTU Lyngby Campus til nye laboratoriefaciliteter i løbet af de kommende måneder. Alle ansatte og tidligere ansatte er derfor inviteret til omvendt rejsegilde i Mørkhøj den 6. april kl. 11.

I løbet af de kommende måneder flytter DTU Aqua, DTU Fødevareinstituttet og DTU Veterinærinstituttet sammen på DTU Lyngby Campus. Det sker til nybyggede og renoverede faciliteter i bygning 201, 202, 204 og 205B. DTU Fødevareinstituttet vil også fortsat have aktiviteter og medarbejdere i bygning 221, 222 og 227.

Centrum for life science og bioengineering
Bygningerne vil huse en væsentlig del af DTU’s life science og bioengineering-aktiviteter og skabe rammen om et unikt fagligt miljø med topmoderende faciliteter til forskning og forskningsbaseret rådgivning.

Historien om et fødevareinstitut i Mørkhøj

I 1968 blev Statens Levnedsmiddelinstitut formelt etableret, og i 1969 blev Statens Vitaminlaboratorium, Statens Laboratorium for Pesticidundersøgelser og Sundhedsstyrelsens levnedsmiddel- og ernæringshygiejniske informations- og litteraturtjeneste lagt sammen og flyttet til Mørkhøj i nybyggede faciliteter. Her blev muligheden for at gennemføre toksikologiske undersøgelser også tilføjet.

Således begyndte DTU Fødevareinstituttet sin tilværelse i bygningerne i Mørkhøj. Herefter er mange navneændringer og skiftende tilhørsforhold fulgt indtil 2007, hvor instituttet blev en del af Danmarks Tekniske Universitet og blev til DTU Fødevareinstituttet.

”Rejsegilde” for ansatte og tidligere ansatte i Mørkhøj

Da DTU Fødevareinstituttet flytter fra det nuværende hovedsæde i Mørkhøj efter næsten 50 år, er ansatte og tidligere ansatte inviteret til omvendt rejsegilde i Mørkhøj.

Der vil være enkelte taler og mulighed for at stifte bekendtskab med anekdoter fra årene, der er gået, og for at møde nuværende og tidligere kolleger. Institutdirektør Christine Nellemann vil blandt andre sige farvel til rammerne i Mørkhøj. Undervejs bliver en let frokost serveret, som naturligvis består af bl.a. pølser og brød.

Taler mv. vil foregå på dansk.

Torsdag den 6. april
Kl. 11-13

DTU Fødevareinstituttet
Mørkhøj Bygade 19