Ph.d.-forsvar om kontrol af campylobacter i fjerkræ

Fødevaresikkerhed Bakterier og mikroorganismer Fødevarer, fisk og landbrug Produktionsdyr

DTU Fødevareinstituttet inviterer til Ana Belén García Claveros
ph.d.-forsvar om udviklingen af værktøjer til valg af vaccinationsstrategi mod campylobacter i fjerkræproduktionen. Forsvaret foregår den 11. december kl. 13.00.

Campylobacter er den bakterie, som globalt set er årsag til de fleste fødevareoverførte tilfælde af diarre og som i nogen tilfælde kan føre til alvorlige sygdomme. Fjerkræ er en væsentlig smittekilde til infektionssygdomme med bakterien, og strategier til at mindske antallet af sygdomstilfælde er derfor højt prioriteret i adskillige lande.

Ana Belén García Clavero har i sin ph.d. udviklet et pc-værktøj til beslutningsstøtte for valg af vaccinationsstrategi mod campylobacter i fjerkræproduktionen.

Se invitationen (pdf) til Ana Belén García Claveros ph.d.-forsvar af afhandlingen: Campylobacter vaccination of poultry: Clinical trials, quantitative microbiological methods and decision support tools for the control of Campylobacter in poultry.

Onsdag den 11. december 2013, kl. 13.00

DTU Fødevareinstituttet