Foto: DTU Fødevareinstituttet

Ph.d.-forsvar om nye redskaber til risikovurdering af mejeriprodukter

Fødevaresikkerhed Fødevarer, fisk og landbrug Matematisk modellering
DTU Fødevareinstituttet inviterer til Nina Bjerre Østergaards ph.d.-forsvar om nye redskaber til risikovurdering og udvikling af mejeriprodukter. Forsvaret foregår fredag den 3. oktober 2014 kl. 14.00.

Nina Bjerre Østergaard fra DTU Fødevareinstituttet har i sit ph.d.-projekt undersøgt, hvordan man kan udvikle nye eller udvide eksisterende matematiske modeller til anvendelse i risikovurdering og produktudvikling af friske, syrnede mejeriprodukter. Gennem sit arbejde har Nina Bjerre Østergaard udviklet nye, deterministiske og stokastiske modeller for vækst af Listeria monocytogenes og mælkesyrebakterier, der fermenterer og giver aroma.

Se invitationen til Nina Bjerre Østergaards ph.d.-afhandling: Predictive Food Microbiology – new tools for risk assessment and dairy product development.

Fredag den 3. oktober 2014, kl. 14.00 – 17.00

DTU Fødevareinstituttet