Konference om fødevarekommunikation: Fødevare Agenda 2014

Mad er på dagsordenen – i befolkningen, i medierne, hos politikerne, myndighederne og fødevareerhvervet. En konference den 22. maj 2014 stiller skarpt på fødevarekommunikation og udfordrer de tendenser, der kendertegner feltet. DTU Fødevareinstituttet bidrager med eksempler på myter om mad i medierne og deltager i en paneldebat om fødevareagendaen.

Den 22. maj inviterer Dansk Kommunikationsforening til konference om fødevarekommunikation: Fødevare Agenda 2014.

Konferencen byder bl.a. på oplæg om food education i WHO, reputation management i Danish Crown, forbrugerkommunikation i praksis, fødevarebranchens image, mad i medierne, nye meningshaverne på nettet og krisekommunikation.

Fra DTU Fødevareinstituttet deltager afdelingschef Gitte Gross i en paneldebat om fødevareagendaen, og seniorrådgiver Agnes N. Pedersen giver eksempler på myter om mad i medierne, og hvordan forskning i mad og ernæring kan bidrage til at forbedre fødevarekommunikationen. Kommunikations- og sekretariatschef Heidi Kornholt har desuden deltaget i programredaktionen.

Se invitation og program fra Dansk Kommunikationsforening (pdf).

Torsdag den 22. maj kl. 8.30-17.30

Landbrug & Fødevarer
Axelborg
Axeltorv 3
København V

Tilmelding

Læs om priser og tilmelding i invitation og program fra Dansk Kommunikationsforening (pdf). Tilmeldingsfrist er den 14. maj.