Photo: Colourbox.dk

Konference om globale løsninger på fødevaresikkerhedsudfordringer

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevaresikkerhed

Konferencen GoFood vil sætte fokus på globale løsninger på nogle af verdens mest presserende fødevaresikkerhedsudfordringer. DTU Fødevareinstituttet er medarrangør af konferencen, som bliver holdt i Sverige og Danmark fra den 31. maj til den 2. juni 2017. Deadline for at indsende forslag til mundtlige præsentationer er den 15. april.

Fødevaresnyd, antibiotikaresistens, bekæmpelse af fødevarebårne sygdomme og bæredygtig fødevareproduktion er bare nogle af de fødevaresikkerhedsudfordringer, verdens lande står overfor. Med international fødevarehandel og fordi bakterier ikke kender landegrænser, er det nødvendigt at finde globale løsninger til at tackle disse udfordringer.

En konference, som bliver holdt i Sverige og Danmark fra den 31. maj til 2. juni 2017 under navnet GoFood, vil sætte fokus på, hvordan den seneste videnskabelige viden og de nyeste teknologier kan bruges til at finde globale løsninger, som kan højne fødevaresikkerheden globalt.

Konferencen er en opfølgning på den første konference om global fødevaresikkerhed og teknologi, der blev holdt i februar 2016. Den bliver arrangeret af det nyligt etablerede Joint Centre of Excellence, som DTU Fødevareinstituttet sammen med Lunds Universitet, Hong Kong Polytechnic University og University of Bologna står bag.

Send forslag til foredrag og posters

Deadline for at indsende abstracts til foredrag og posters er den 15. april. Arrangørerne gennemgår indsendte abstracts og giver svar indenfor cirka to uger efter, de er modtaget.

Tid

Onsdag den 31. maj til fredag den 2. juni 2017. De første dage foregår på Lunds Universitet, mens fredag den 2. juni foregår på DTU.

Lund Universitet
Medicon Village
Scheelevägen 2
223 63 Lund

Danmarks Tekniske Universitet
Anker Engelunds Vej 1
Oticonsalen
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding

Tilmelding foregår via Lunds Universitets website senest den 2. maj 2017. Det koster 350 euro (cirka 2.600 kroner) at deltage i konferencen. Prisen inkluderer to frokoster, en reception, en konferencemiddag samt transport mellem Lund Universitet og DTU.

Ved tilmelding inden den 10. marts 2017 er der en early-bird pris på 250 euro (cirka 1.850 kroner).

Kontakt

For spørgsmål om program og tilmelding, kontakt arrangørerne på info@lufo.lu.se. Abstracts til foredrag og posters skal også sendes hertil.